فسفرپلیت

ساخت وبلاگ

فسفرپلیت و کاری که در اسانسازی درمان انجام میدهد.

 فسفرپلیت   از جمله تجهیزات مهم در صنعت دندانپزشکی است وبرای عکسبرداری از داخل دهان بیمار از ان استفاده میشود.تجهیزات جدید به گونه ای طراحی و تولید شده اند که بتوانند کار را برای دندانپزشکان اسانتر کنند و چشم انداز روشنی را برای انها ایجاد نمایند. تولید و ساخت این دستگاه در داخل ایران وجود دارد و این مساله جای تاسف دارد و کشور ما به طور صد درصد نیازمند به سایر کشورها است و همین مساله باعث شده تا تحریم ها تاثیر صد درصدی بر روی قیمت این دسته از کالاها نیز بگذارد.

دستگاه دیگری که عملکرد مشابهی با این دستگاه دارد RVG است که از این وسیله هم برای عکسبرداری استفاده میشود.در گذشته این دو دستگاه با هم قابل رقابت نبودند و RVG از نظر کیفیت و کارایی در سطح بسیار بالاتری قرار داشت و اغلب مراکز عکسبرداری از این دستگاه استفاده می کردند و کیفیت پایین فسفرپلیت باعث نا خوانا بودن تصویر می شد.

کم کم به مرور زمان تکنولوژی های به کار رفته در  فسفرپلیت   نیز تغییر پیدا کرد و امروزه ما شاهد دستگاهی هستیم که از نظر کیفیت و کارایی تفاوت چندانی با RVGندارد واغلب مراکز عمومی که تعدا مراجعه کنندگان زیادی دارند از فسفرپلیت استفاده می کنند زیرا هم قیمت ان پایین تر است و هم از نظر کارایی مقرون به صرفه تر است و اگر پلیت های انها اسیب نبیند تا چندین بار قابل استفاده خواهد بود.

 

در این مقاله قصد داریم به تکنولوژِی پیشرفته  فسفرپلیت   در صنعت پزشکی و دندانپزشکی بپردازیم و کارایی مهم این دستگاه را مورد بررسی قرار دهیم. همه شما عزیزان که حتی یکبار به دندانپزشک مراجعه کرده ایم نام این دستگاه را شنیده اید و به کارایی ان تا حدودی اشنایی دارید.همانطور که می دانید این دستگاه برای عکسبرداری از دهان و دندان در صنعت دندانپزشکی مورد استفاده قرار میگیرد و با ظهور خود در این صنعت تحولات عظیم و مفیدی را به وجود اورده.

تکنولوژی به کار رفته در این دستگاه ها برای تولید داخل شاید در گذشته سخت و پیچیده بود ولی امروزه از کشوری که موشک ها و سلاح های پیشرفته تولیدمی کند این انتظار بر می اید که بتواند دست به تولید چنین تجهیزاتی هم بزند به ظاهر ساده تر هم می اید.خودکفایی در تولید مارا از بسیار یاز مشکلاتی که هم اکنون دچار ان هستیم نجات ی دهد. خودکفایی باعث می شود تا ما با امواج هیچ تحریمی دچار تلاطم نشویم و کار خود را با قدرت و همت بیشتری انجام دهیم.

بهترین برنده ای خوب  فسفرپلیت   که هم اکنون هم در بازار موجود هستند نوع ایتالیایی انها است و می توان گفت که این کشور اولین دستگاه ها را به بازار تجهیزات دندانپزشکی عرضه کرد و باعث دگرگونی در درمان بیماری های دهان و دندان شد.با وود این دستگاه به دنیای تجهیزات در اصل یک چراغی به روی کاردندانپزشکان قرار گرفت و باعث شد تا توسط این عکس که بیمار تهیه می کند دندانپزشک بتواند تصمیم درستری را برای انجام مراحل درمانی بگیرد.

در گذشته دندانپزشک تنها با دیدن ظاهر دهان اقدام به جراحی و درمان میکرد و ممکن بود در حین جراحی با اتفاقات و عوامل غیرقابل پیشبینی روبه رو شود و همین امر باعث می شد تا کار به درستی پیش نرود و بعضا مشکلات جدی در حین کار به وجود بیاد.ولی تهیه این عکس ها باعث شد تا قبل از هر اقدامی دندانپزشک تمام جوانب داخلی و خارجی را به درستی در نظر بگیرد و بعد کار خود را شروع کند.

 

فسفرپلیت...
ما را در سایت فسفرپلیت دنبال می کنید

برچسب : فسفرپلیت, نویسنده : marzi phosforplatedental بازدید : 35 تاريخ : دوشنبه 18 شهريور 1398 ساعت: 16:02

فسفرپلیت

فسفرپلیت  در رقابت با RVG  تا چه حد موفق بوده است؟

در این مقاله قصد داریم به تکنولوژِی پیشرفته  فسفرپلیت   در صنعت پزشکی و دندانپزشکی بپردازیم و کارایی مهم این دستگاه را مورد بررسی قرار دهیم. همه شما عزیزان که حتی یکبار به دندانپزشک مراجعه کرده ایم نام این دستگاه را شنیده اید و به کارایی ان تا حدودی اشنایی دارید.همانطور که می دانید این دستگاه برای عکسبرداری از دهان و دندان در صنعت دندانپزشکی مورد استفاده قرار میگیرد و با ظهور خود در این صنعت تحولات عظیم و مفیدی را به وجود اورده.

هر دندانپزشکی برای تصمیم گیری درست و صحیح در درمان از بیمار خود می خواهد که به یکی از مراکز عکسبرداری مراجعه کند و یک عکس کامل از دهان خود تهیه نماید و برای او بیاورد تا بتواند از طریقه عکس گرفته شده تصمیم بگیرد و تدابیر لازم برای درمانبهتر را اتخاذ نماید.حال اینکه این عکس چگونه تهییه می شود مبحث مهم و جالب است که در ادامه این مقاله به ان خواهیم پرداخت.

دستگاه های عکسبرداری در ایران دو نوع هستند یکی دستگاه RVG  و دیگری  فسفرپلیت   است که دو نوع رایج هستند و اغلب مراکز عکسبرداری از این دو نوع دستگاه برا یعکسبرداری استفاده می کنند.حال اینکه این دو چه تفاوت هایی دارند موضوعی است که در ادامه به ان می پردازیم. در وحله اول موضوع مقرون به صرفه بودن از نظر عملکردی مطرح می شود که فسفرپلیت بسیار مقرون به صرفه تر است.علت ان هم قابلیت استفاده مجدد از پلیت هایی است که عکس ها بر روی ان ها چاپ می شوند البته در صورت عدم مخدوش شدن.

هزینه تعمیر و نگهداری ان نیز بهتر و به صرفه تر است و تا جا ی ممکن بهتر از مراکزی که تعداد بیمارانی که به انها مراجعه می کند زیاد است از این دستگاه تهیه و ااستفاده نمایند تا مجموعه هزینه های کمتری را متقبل شود.از نظر کیفیت تصویر این دو دستگاه را مورد بررسی قرار می دهیم..باید به شما بگویم که در گذشته کیفیت تصویری که فسفرپلیت ارائه می داد اصلا خوب نبود و بعضا برخی از قسمت های تصویر را نا خوانا میکرد و در مقابل RVG کیفیت فوق العاده خوبی داشت ولی امروزه دیگر این موضوع صدق نمی کند و دستگاه های فسفرپلیت عرضه شده به بازار کیفیت های عالی دارند.

 فسفرپلیت   به جایی رسیده که از نظر کیفیت تصویر با RVG رقابت تنگاتنگی دارد.هر مرکز درمانی بر حسب نیاز خود هریکاز این دستگا ه ها را تهیه می نماید و از ان برای انجام کار خود کمک می گیرد.حال مساله مهم دیگری که مطرح استتولید این دستگاه در ایران است .ایا کشورما دست به تولید این تجهیزات زده است یا خیر؟

با عرض تاسف باید گفت که ما هنوز برندی از این دستگا ه ها را در داخل کشور نداریم که تولید داخل باشند و همه انها از سایر کشورها می ایند. در نگاه اول تکنولوژی تولید این تجهیزات بسیار سخت و پیجچیده بهنظر میرسد ولیدرباطن اینطور نیست با وجود جوانان توانمند و متخصصی که شاهد شگفتی افرینی انها در سایر کشورها هستیم دستیابی به هیچ تکنولوژی سخت و غیرممکن نخواهد بود و فقط نیاز به تلاش و پشتکار صد در صدی دارد تا بتوان به نتیجه دلخواه رسید.

 فسفرپلیت   با ورود خود به دنیای تجهیزات به قدری تحول عظیمی را ایجاد کرد که به صورت فراگیر شد و ابزاری مهم برایکار بسیار از دندانپزشک قرار گرفت و امروزه شاهد ان هستیم که هیچ دندانپزشکی اقدام به جراحی یا هر عمل درمانی دیگر نمی کند تا عکس را مشاهده نکند و مطمئن از کاری که می خواهد بکند نشود. امید است تا همت تولیدکنندگان ما چندین برابر شود و دستس در تولید این دستگاه نیز ببرند و کشور را از نیازمندی به واردات از کشورهای دیگر بی نیاز نماید.

 

فسفرپلیت...
ما را در سایت فسفرپلیت دنبال می کنید

برچسب : فسفرپلیت, نویسنده : marzi phosforplatedental بازدید : 44 تاريخ : دوشنبه 4 شهريور 1398 ساعت: 16:08